اطلاعات عمومی

مراقب از اسپرسوساز

مراقب از اسپرسوساز

مراقبت درست و تمیز نگه داشتن دستگاه اسپرسوساز از واجبات است و این کار به طول عمر مفید دستگاه و دردسر کمتر برای شما کمک بسیار بزرگی است.


مراقبت صحیح از اسپرسوساز در منزل به شیوه های زیر قابل انجام است:

1- تمیز کردن دستگاه:

پس از  هربار استفاده از اسپرسوساز، باید دستگاه را تمیز کنید.که شامل خالی کردن برجستگی ها و پاک کردن سطوح دستگاه از قطرات قهوه است. برای این کار میتوانید از پارچه نخی یا حوله های تنظیف استفاده کنید.

2- استفاده از آب تصفیه شده:

استفاده از آب تصفیه شده می تواند به کیفیت قهوه تولید شده کمک کند و همچنین از طریق جلوگیری از تشکیل رسوبات در دستگاه، عمر دستگاه را نیز افزایش می دهد.

4- تعویض قطعات:

برای حفظ عمر دستگاه و به حداکثر رساندن کیفیت قهوه، باید در صورت لزوم قطعات مصرفی مانند فیلترها و یا برس ها را تعویض کنید.

5- نگهداری در محل خشک:

برای جلوگیری از خراب شدن دستگاه، باید آن را در محیط خشک و خنک نگهداری کنید. همچنین، نباید دستگاه را در معرض نور مستقیم آفتاب قرار دهید.

6-تعویض فیلتر:

در برخی از مدل های اسپرسوساز، فیلتری به کار می رود که باید در فاصله مناسبی تعویض شود. بنابراین، برای تمیز کردن اسپرسوساز، باید این فیلتر را نیز تعویض کنید.

7-تعویض فیلتر:

در برخی از مدل های اسپرسوساز، فیلتری به کار می رود که باید در فاصله مناسبی تعویض شود. بنابراین، برای تمیز کردن اسپرسوساز، باید این فیلتر را نیز تعویض کنید.

8-رسوب زدایی به موقع دستگاه:

برای رسوب زدایی دستگاه، می توانید از محلول(کلیک کنید تا محلول های موجود رو ببینید)،قرص یا پودرهای رسوب زدا استفاده کنید. برای این کار، ابتدا دستگاه را خاموش کنید و سپسمقدار مناسب از هر موادی که استفاده می کنید را درون مخزن آب دستگاه که تا maxپر شده بریزید.اگر از قرص یا پودر استفاده میکنید اجازه دهید به طور کامل در آب حل شوند. سپس دستگاه را روشن کنید و تا هنگاهی که مخزن خالی بشود،تجازه دهید آب از نازل بخار و هد گروپ خارج شود.(در این بین به دستگاه استراحت بدهید)وقت مخزن به طور کامل خالی شد،مجدد آن را از آب تصفیه پر کنید(بدون اینکه مواد رسوب زدا اضافه کنید) و اجازه دهید دوباره مخزن خالی شود.

توجه داشته باشید که برای رسوب زدایی دستگاه، بهتر است از روش های معتبر و مطمئن استفاده کنید و همچنین برای جلوگیری از تشکیل رسوبات، از آب تصفیه شده و قهوه تازه استفاده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید