اسپرسوساز, اطلاعات عمومی

راهنمای خرید اسپرسوساز خانگی

راهنمای خرید اسپرسوساز خانگی

 

با توجه به افزایش مصرف قهوه،هر شخصی دیگه ترجیح میده یک دستگاه برای خودش توی خونه داشته باشه که هم توی هزینه هاش صرفه جویی بشه و هم همیشه در دسترس داشته باشه.

مدلهای اسپرسوساز اونقدری زیاد شدن که انتخاب کردن از بین اونها واقعا سخته و ممکنه کلی زمان از شما بگیره.اما ما اینجا هستیم که بهتون بگیم دستگاهتون رو بر چه اساسی انتخاب کنید و چه ویژگی هایی رو در نظر بگیرید که بهترین انتخاب رو داشته باشید.

 

 

پس بریم موارد رو با هم بررسی کنیم:

  1. اهمیت توان و فشار دستگاه:

اولین مواردی که برای خرید اسپرسوساز باید بهش توجه کنید،موتور(توان)و پمپ بخار(بار)دستگاه است که از جمله قطعات بسیار مهم اسپرسوسازها هستن.

  • توان بالاتر دستگاه باعث خروجی با کیفیت تر،کرمای مناسب و زمان کمتر برای درست شدن میشود.برای خرید اسپرسوسازهای خانگی معمولا توان 850 تا 1350 وات بسیار مناسب هست.
  • بهترین فشار برای عصاره گیری بین 9 تا11 بار(تک و دوبل)هست که با انتخاب درجه آسیاب مناسب،تمپ صحیح و رعایت نکات دم آوری،میتونید به این درجه فشار برسید.(عددی که گیپ فشار دستگاه نشون میده،همین عدد هست.بسیاری از دوستان از ما میپرسن اگر فشار بخار دستگاه 20 یا 15 باره پس چرا بالاتر از 9 نمیاد؟این سوال کاملا اشتباه هست.چون درجه ای که گیج نشون میده مربوط به فشار در لحظه عصاره گیری هست و ربطی به فشار نازل بخار دستگاه نداره)

 

 

 

  1. جنس بدنه دستگاه:

جنس بدنه اسپرسوساز ها معمولا استیل یا پلاستیک های فشرده(ABS)هستند.(در بعضی مدلها هم ترکیبی از این دو جنس)

مدلهای اقتصادی تر معمولا بدنه هایی با جنس پلاستیک فشرده دارند که از کیفیت بسیار بالایی دارند ولی به طور کلی و تخصصی،دستگاه ها با بدنه استیل مقاومت بیشتری دارن و ممکنه کمتر دچار آسیب بشن.

 

 

 

  1. استفاده آسان:

اگر برای مصرف خانگی نیاز به دستگاه دارید و مهارت بالایی هم ندارید پس حتما دستگاهی رو انتخاب کنید که کار کردن باهاش آسون باشه و نیاز به تنظیمات خاصی مثل تنظیمات دما،تنظیمات بخار،پیدا کردن درجه آسیاب خاص برای قهوه و… نداشته باشه.

 

 

 

  1. گارانتی دستگاه:

با توجه به هزینه تقریبا بالای دستگاه و قطعات آن،حتما از فروشگاهی خرید کنید که گارانتی مناسب رو به شما ارائه بده.هر وسیله برقی ممکنه بعد از چند مدت دچار مشکل بشه اما با گارانتی مناسب با خیال راحت میتونید از دستگاهتون استفاده کنید.

(فروشگاه حبیب مدرس 3 حالت متفاوت گارانتی رو برای شما عزیزان در نظر گرفته که بتونید انتخاب کنید.

و در حالت عادی،کلیه مدلها ضمانت اصل،سلامت فیزیکی و برقی رو دارن.)

این نکاتی که با هم بررسی کردیم برای انتخاب یک مدل خانگی هست.در مطالب بعدی حتما خیلی تخصصی تر درباره انواع دیگه اسپرسوساز(صنعتی و نیمه صنعتی)صحبت میکنیم.

 

دیدگاهتان را بنویسید